niedziela, 29 stycznia 2012

Moje włosy - czym myje, jak pielęgnuje

Pielęgnacja moich włosów jest bardzo prosta, bo ogranicza się tylko do umycia włosów i nałożenia odżywki. Nie używam żadnych masek, balsamów do włosów, domowych ani sklepowych. Przez jakiś czas używałam olejku rycynowego i oleju sesa, ale jakoś mi się ostatnio nie chciało ich używać:)

Zacznę od tego czym je myję. W lipcu tamtego roku stwierdziłam, że zacznę myć włosy mydłem, ponieważ czytałam dużo dobrych opinii, a że moja skóra głowy jest bardzo wrażliwa dobrze jej zrobi nie używanie SLS-ów. Natknęłam się na sklepik Pani Ewy - Lawendowa Farma, i zakupiłam tam szampony w kostce. Na sam początek zamówiłam krzepką pokrzywę.


 Pani Ewa doradziła, by spróbować na razie jedno i zobaczyć czy moje włosy będą w ogóle tolerować mycie mydłem, ponieważ nie wszystkie włosy po takim myciu wyglądają dobrze. Dowiedziałam się też, że włosy muszą się do tego przyzwyczaić i może to potrwać 2 - 3 tygodnie. U mnie właśnie tak było, przez pierwsze 2 tygodnie włosy były oklapnięte i takie bez życia. Po dwóch tygodniach włosy zaczęły wyglądać tak dobrze, że używam mydeł do dzisiaj bez żadnych przerw i nie mam zamiaru z nich rezygnować:). Pokrzywa jest moją 3 kostką. Używałam jeszcze rozmarynowego twista, ale ten nie przypadł mi do gustu. W tej chwili myję włosy również trzema korzeniami, które też jest bardzo dobre.



I na swoją kolej czeka również mydło z pianką, którego jestem bardzo ciekawa ale jeszcze go nie testowałam.



Nie będę pisać, które mydło polecam i z którego jestem najbardziej zadowolona, ponieważ te które pasują mi wcale nie muszą pasować każdej osobie. Jest to indywidualną sprawą i trzeba po testować na sobie. 

Po myciu włosów szamponami, moje włosy miały dobre i złe dni, ale od kiedy myję mydełkami włosy po każdym myciu wyglądają dobrze. Są puszyste, lśniące, odbite od skóry, a co najważniejsze dłużej świeże. 
Ważne, aby po myciu włosów spłukać je zakwaszoną octem lub sokiem z cytryny wodą. Ja używam do tego celu octu jabłkowego, 3 łyżki na 1,5 litra wody.

Mycie włosów mydłem jest bardzo proste. Jak ja to robię ?
- moczę obficie włosy ciepłą wodą,
- namydlam włosy kostką, nie namydlam rąk i nie przenoszę piany na włosy, tylko od razu pocieram kostką mydła o włosy i wytwarza się fajna piana,
- spłukuję pianę i w razie konieczności powtarzam namydlanie, (jeśli myję włosy z dnia na dzień namydlam tylko raz, jeśli myję włosy np. po 3 dniach, wtedy namydlam 2 razy),
- nakładam odżywkę do włosów, po chwili spłukuję włosy już nie ciepłą a letnią wodą,
- na sam koniec polewam włosy wodą z octem, do tej płukanki używam zimnej wody, wtedy łuski włosa się zamykają a włosy są zdrowe, lśniące i lepiej się rozczesują.
I to na tyle, wydaje się skomplikowane, a wcale takie nie jest.

Tak wyglądają używane przeze mnie kostki.



Odżywek używam zwykłych drogeryjnych, mam jedną z alterry, która jest bardziej naturalna, ale używam jej tylko gdy mam czas, ponieważ żeby dobrze zadziałała trzeba ją trzymać na włosach min. 10 minut, a nie zawsze jest na to czas. Na co dzień używam Glisskura i Pantene.



I to by było na tyle ;)



Pozdrawiam :)

9 komentarzy:

  1. Od dawna mam ochotę na zamówienie z Lawendowej Farmy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zamowisz chociaz jedno, napewno bedziesz chciala wiecej ;)

      Usuń
  2. masz piękne gęste włosy- pozazdrościć tylko :) ja próbowałam kiedyś mydeł do włosów ale jakoś nie mogę się przekonać, nie wiem może kiedyś do nich wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tez od niedawna myję włosy mydłami, ale na zmianę z szamponami, bo testuję kilka ciekawych szamponów i żal mi je całkiem odstawiac - ale mydłą z LF są kapitalne, mam ten sam zestaw, co Ty - pokrzywę, rozmaryn i trzy korzenie, na razie uzywam pokrzywy i rozmarynu

    OdpowiedzUsuń
  4. łoł, mydło do mycia włosów, powiem szczerze, że jestem zaskoczona ;o dbam o swoje włosy jak mogę, ale w ich temacie jestem zielona i dopiero co poszerzam swoją wiedzę, Czy wysoki odczyn mydła nie szkodzi włosom? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zaszkodzi, w sumie jak są to mydła do włosów to chyba nie ;) ważne tylko by po umyciu mydłem zastosować płukankę octową, bo mydło otwiera łuski włosa i trzeba je domknąć kwaśną płukanką ;) moje włosy bardzo lubią mycie mydłem ;)

      Usuń
  5. o myciu włosów warto więcej poczytać tu http://modafon.pl/900-jak-myc-wlosy.html

    OdpowiedzUsuń

Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga ;)
Chętnie czytam Wasze opinie o danym produkcie i dziękuje za każdy komentarz. Jeśli zadasz pytanie dotyczące mojego posta odpowiem tutaj pod Twoim komentarzem, a jeśli wpadnę do Ciebie będę pisać na temat Twoich postów.
Proszę również o nie zostawianie komentarzy promujących swoje blogi lub strony internetowe.
Dziękuje ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...