poniedziałek, 5 marca 2012

Niezmydlalna Frakcja Oleju Sojowego

Hej Dziewczyny :)
Miałam pisać dzisiaj o kosmetykach Everyday Minerals, ale że jak zwykle musiałam wybyć z domu i wróciłam kiedy już światło ze mną nie współpracowało napiszę Wam troszkę o Frakcji Sojowej.



Niezmydlalna frakcja oleju sojowego to kompleks aktywnych substancji w postaci fitosteroli (50-60%), tokoferoli, karotenów, witamin D i K oraz węglowodorów.
Fitosterole mają budowę zbliżoną do steroli występujących w łoju i w cemencie międzykomórkowym. Dzięki temu stanowią cenny składnik kosmetyczny, wzmacniający lipidową barierę naskórka i hamujący utratę wody. Należą do związków dobrze tolerowanych przez skórę. Wpływają na nią zmiękczająco, poprawiają jej elastyczność oraz działają przeciwzapalnie i regenerująco. Beta-sitosterol - jeden z głównych składników frakcji - wykazuje wybitne działanie odżywcze, immunostymulujace, przeciwalergiczne, regeneracyjne i przeciwstarzeniowe. Wpływa korzystnie na strukturę i wygląd skóry, która staje się bardziej elastyczna i uzyskuje ładniejszy koloryt, a wszelkiego typu podrażnienia i chorobowe stany zapalne (łuszczyca, AZS, egzema) ulegają złagodzeniu. Wykazuje również silne działanie antyandrogenne i regulujące wydzielanie łoju.
Korotenoidy i tokoferole wykazują działanie antyoksydacyjne, przeciwstarzeniowe, przeciwzapalne oraz ochronne na ścianki naczyń krwionośnych.

Frakcja sojowa zaaplikowana bezpośrednio na twarz lub w emulsji kosmetycznej nie pozostawia tłustej warstwy na skórze, wchłania się do matu pozostawiając skórę nawilżoną i wygładzoną. Jest idealnym składnikiem kosmetycznym min. dla osób borykających się z nadmiernie przetłuszczającą się cerą oraz skłonnością do powstawania zaskórników.

Właściwości kosmetyczne frakcji sojowej:
*stymuluje fibroblasty (komórki tkanki łącznej wytwarzające włókienka białkowe budujące tkankę, np. w skórze) do syntezy kolagenu- wygładzenie zmarszczek, wzrost gęstości i elastyczności skóry;
*działa przeciwzapalnie i gojąco - przyspiesza gojenie podrażnień po retinoidach i kwasach;
*działa silnie antyoksydacyjnie;
*działa silnie nawilżająco poprzez wzmocnienie bariery lipidowej naskórka i zmniejszenie TEWL;
*reguluje nadmierne wydzielanie łoju oraz zmniejsza rozszerzone pory.

Tekst pochodzi ze strony www.mazidla.com




Frakcja trzymana w lodówce ma postać twardego masełka, wygląda jak taki maślany mus, jeśli coś takiego istnieje ;). W kontakcie z ciepłem naszych dłoni  roztapia się i bez problemu można ją zaaplikować na twarz. Jednak frakcja ma w sobie małe kryształki, które mogą drażnić niektóre osoby. Dla pocieszenia powiem, że gdy pierwszy raz zamawiałam frakcje na mazidłach to było gdzieś na początku tamtego roku, kryształki były większe i na prawdę mnie denerwowały, w tej którą dostałam kilka dni temu kryształków jest o wiele mniej i jest przyjemniejsza w użyciu. Jeśli pomieszamy ją z jakimś olejem kryształki rozpuszczają się całkowicie. 

Ma trochę dziwny zapach, nie wiem do czego go można porównać, ale mi nie przeszkadza i na twarzy nie jest wyczuwalny.

Ja frakcji używam samej lub łącze z olejami, najczęściej na noc z olejem tamanu i na dzień z olejem jojoba. Położona na twarz solo daje wrażenie jakbyśmy mieli na skórze bazę silikonową, twarz jest wygładzona, matowa i aksamitna. U mnie faktycznie reguluje wydzielanie się sebum, ładnie nawilża i uspokaja cerę.

Czy działa na zmarszczki nie wiem, ponieważ jeszcze takich problemów nie mam ;)
To że działa przeciwzapalnie i gojąco potwierdzam, ponieważ od kilku dni miałam problem z moją cerą, wyskakiwało mi pełno małych krostek, cera piekła i była wysuszona, wystarczyło 3 dni z frakcją i cera już wraca do siebie ;) Bardzo dobrze nawilża, śmiem twierdzić że nawet lepiej od żelu hialuronowego. Co najważniejsze cera nie świeci się przez wiele godzin i wygląda zdrowo.

Frakcja nałożona na skórę od razu się roztapia.


Frakcja rozsmarowana na skórze.


Na stronie mazideł jest napisane, że frakcja wchłania się do matu i nie pozostawia na twarzy tłustej warstwy,  i tu się trochę nie zgodzę, ponieważ nałożona na twarz zostawia taką minimalną tłustą warstewkę. Jeśli patrzymy w lustro twarz wydaje się matowa, ale jeśli przyłożymy palec do twarzy to czuć tłustą warstwę i również widać to na palcu. Wystarczy odczekać kilka minut a później przyłożyć do twarzy chusteczkę higieniczną i po problemie.

Podsumowując jest to bardzo dobry kosmetyk zarówno dla cery suchej, zniszczonej, mało elastycznej, wrażliwej, atopowej, podrażnionej, odwodnionej, tłustej i trądzikowej. Bardzo fajnie sprawdzi się również po kuracji kwasami. Jest nie droga, za opakowanie 30 gram płacimy ok 20,00 zł, więc taniej jak nie jeden krem napakowany chemią ;)
Szczerze polecam ją wszystkim osobom, które mają różne problemy skórne wymienione powyżej. Zdaję sobie sprawę, że każda skóra jest inna i nie wszystkim musi ona pasować, ale warto zamówić sobie małe opakowanie, które starczy na ok miesiąc i wypróbować.

Nie wiem czy o czymś nie zapomniałam, więc jeśli macie jakieś pytania śmiało piszcie.

Pozdrawiam :)


6 komentarzy:

  1. Ciekawe czy na mnie by zadziałało :>
    No i fajne, bo naturalne!

    OdpowiedzUsuń
  2. o, napisałaś o niej. :) odpisałam Ci u mnie, że miałam frakcję, a nawet 2 czy 3 opakowania. początkowo byłam z niej b. zadowolona, ale później zauważyłam, że minerały coraz gorzej na niej leżą i odstawiłam ją. od tamtej pory nie kupiłam nowego opakowania. miałam tą z mazideł a także bez grudek z naturalis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam tą z naturalisa, ale ze teraz robiłam zamówienie na mazidłach to od razu wzięłam, i chyba coś z nią zrobili bo ma u wiele mniej tych grudek, jak na razie u mnie się sprawdza i oby było tak dalej :)

      Usuń
  3. Kupię, bo nie miałam a zamówienie z mazideł mi sie szykuje...

    OdpowiedzUsuń
  4. zainteresowałaś mnie tym produktem,muszę go kupić:)

    OdpowiedzUsuń

Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga ;)
Chętnie czytam Wasze opinie o danym produkcie i dziękuje za każdy komentarz. Jeśli zadasz pytanie dotyczące mojego posta odpowiem tutaj pod Twoim komentarzem, a jeśli wpadnę do Ciebie będę pisać na temat Twoich postów.
Proszę również o nie zostawianie komentarzy promujących swoje blogi lub strony internetowe.
Dziękuje ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...