piątek, 18 maja 2012

Muffiny z białym serem

Hej Dziewczyny :)
Dzisiaj będzie kulinarnie, ponieważ ostatnio zrobiłam pyszne muffiny z serem, które smakowały jak domowe drożdżówki :) szybko się je robi i są extra na podwieczorek lub do kawy :)


Przepis na 12 muffinków:

2,5 szklanki mąki pszennej
1/2 do 3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
100 gram rozpuszczonego masła
1 szklanka mleka
2 jajka

Najpierw do miski wrzucamy wszystkie suche składniki, później dodajemy mokre i szybko niedbale wszystko mieszamy. Nakładamy do papilotek do połowy.

Ser twarogowy ok 250 gram ucieramy z żółtkiem i cukrem waniliowym, ja dodatkowo dałam ok 2 łyżki cukru żeby twarożek nie był kwaśny i trochę cynamonu, bo lubię go dodawać do sera do naleśników więc dodałam go też tutaj, wyszły bardziej aromatyczne. 
Nakładamy po łyżce sera do każdej papilotki i przykrywamy resztą ciasta.

Piec ok 20-25 minut w temp ok 170 stopni, moje piekłam trochę dłużej, sprawdzałam patyczkiem kiedy będą upieczone i taką opcję Wam też radzę.

Przepis pochodzi ze strony: KLIK

Czytałam że wielu osobom wychodziły zakalce, ponieważ ser jest ciężki i ciasto mogło nie wyrosnąć, moje na szczęście pięknie wyrosły i były przepyszne. 

Ja swoje babeczki udekorowałam polewą czekoladową:
3 łyżki wody i 3 łyżki cukru wstawiamy w małym rondelku na gazie aż do zagotowania i rozpuszczenia cukru, dodajemy 1 łyżkę masła aż do roztopienia, gdy wszystko ładnie się roztopiło dodajemy 2 łyżki gorzkiego kakao, szybko wszystko mieszamy i chwilę podgotowujemy.







Pozdrawiam ;)


15 komentarzy:

  1. Ksenka, ale mi zrobiłaś chęci na takie muffinki!!! :) Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm pychota! Napewno wykorzystam ten przepis przy najbliższej okazji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykorzystaj, bo są szybkie i pyszne ;) oczywiście można posypać cukrem pudrem jak to pokazała dotorus na swoim blogu ale ja wolę czekoladę ;)

      Usuń
  3. No to ja też przepis wykorzystam, bo do tej pory robiłam babeczki z gotowych proszków ;) Ale też były pyszne ;) Są niedrogie dodaje się tak naprawdę tylko 2 jajka, wodę albo mleko i już ;) A do środka są już gotowe np. dżemy albo inne cuda ;) Ale z serkiem nie ma więc dzięki za super przepis :) Jak mi wyjdą (czyt. bez zakalca) to dam Ci znać:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam nawet nie dawno takie w proszku, bo chciałam wypróbować jak będą smakować, kupiłam takie z kawałkami czekolady i muszę przyznać że były strasznie chemiczne ;) może jak bym nie robiła wcześniej sama to by mi smakowały, ale w sumie taniej wychodzi zrobić w domu bo i tak mleko i jajka trzeba dodać, a przecież mąkę i cukier i proszek do pieczenia każdy ma w domu ;) niedługo podam taki podstawowy bardzo prosty przepis do którego można dodawać wszystko co się chce ;) i oczywiście czekam na relacje z Twoich babeczek, potrzymaj je trochę dłużej a na pewno wyjdą dobre :) ja moje trzymałam chyba niecałe 40 minut

      Usuń
    2. bo te z tymi kawakami czekolady s faktycznie chemiczne, ale jak robilam z konfitura jagodowa to byl zupelnie inny smak :)

      Usuń
  4. aaaa nieee takie tortury o tej godzinie :P a mam nie jeść w nocy:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, mam ser w lodówce i chyba wiem co z nim zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. muffinki wyszły pyszne, wyrosły jak należy. piekłam na 190 stopni i pod koniec pieczenia postawiłam blaszki na dno piekarnika. wyszło mi 18 serowych babeczek. dziękuje za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmm, uwielbiam muffiny <3 muszę koniecznie wypróbować także takich. Pewnie mój narzeczony będzie zachwycony, bo uwielbia serniki, a to taka namiastka serniczka ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przepyszne wypróbuj koniecznie ;)

      Usuń

Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga ;)
Chętnie czytam Wasze opinie o danym produkcie i dziękuje za każdy komentarz. Jeśli zadasz pytanie dotyczące mojego posta odpowiem tutaj pod Twoim komentarzem, a jeśli wpadnę do Ciebie będę pisać na temat Twoich postów.
Proszę również o nie zostawianie komentarzy promujących swoje blogi lub strony internetowe.
Dziękuje ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...