poniedziałek, 17 grudnia 2012

Retinoidy - Retin A

Hej Dziewczyny ;) 

Pisałam Wam niedawno że tej jesieni zaczynam kuracje kwasową z mocniejszymi kwasami a dokładnie retinoidami, minęło 3 tygodnie od kiedy używam Retin A, więc napiszę trochę o Retinoidach i opiszę swoje pierwsze doświadczenia z tym kremem.

TUTAJ możecie przeczytać o tym jakich kremów używałam na początku mojej przygody z kwasami i jak zmieniła się moja cera od tamtego momentu.

Dzień w którym dowiedziałam się o kwasach był chyba najlepszym dniem w moim życiu, bo od kiedy je stosuje moja twarz zmieniła się o 360 stopni.

Retinoidy są to pochodne witaminy A, które regenerują skórę, regulują procesy rogowacenia, opóźniają procesy starzenia i leczą zmiany trądzikowe, zmniejszają stany zapalne - Izotretynoina, Tretynoina, Adapalen, Tazaroten. 

Jest kilka kremów zawierających te substancje które możemy kupić wyłącznie na recepte m.in. Isotrexin, Differin, Zorac oraz Retin A-występujący w kilku stężeniach.


Tretynoina (Retin-A) - powszechnie rozpowszechniony i skuteczny retinoid cechujący się gorsza tolerancją w porównaniu z innymi retinoidami. Niewątpliwym atutem jest potwierdzone działanie na gruczoły łojowe (nawet ich zmniejszenie) - polecany do stosowania dla skory tłustej  Cechuje go także duża skuteczność antybakteryjna - często jest przepisywany do średnio nasilonej postaci ropowiczej trądziku  Pomaga także w odzyskaniu gładkiej faktury powierzchniowej skory - spłyca blizny, działa przeciwzmarszczkowo.

Stosowanie retinoidów w ciąży jest bezwzględnie zakazane.
Lek wydawany jedynie na receptę.

Podczas stosowania retinoidów należy unikać ekspozycji na światło słoneczne w tym lampy emitujące promienie UV. Należy stosować kremy chroniące skórę przed promieniami UV.


Jak należy stosować kremy z retinoidami?

*krem należy stosować głównie na noc,
*krem nakładać na czystą i suchą skórę, zaleca się odczekać ok 15 minut po umyciu twarzy przed nałożeniem kremu,
*nakładać minimalną ilość kremu, w tym przypadku więcej i częściej nie znaczy lepiej,
*nie należy stosować na podrażnioną skórę, np. po peelingu mechanicznym, najlepiej zrezygnować z peelingów podczas stosowania retinoidów,
*należy zacząć kuracje od najsłabszych stężeń,
*na początku kuracji stosować krem 1-2 razy w tygodniu i stopniowo przyzwyczajać skórę do kremu, można powoli zwiększać częstotliwość stosowania kremu,
*podczas stosowania kremu może wystąpić pieczenie, rumień, łuszczenie się skóry, świąd,
*na początku może wystąpić pogorszenie stanu skóry tak zwane oczyszczanie cery,
*należy mocno nawilżać skórę,
*podczas stosowania kremu należy odstawić wszystkie inne kremy zawierające witaminę A oraz kwasy i substancje drażniące takie jak alkohol.


Źródła:
http://www.laboratoriumurody.pl/forum/retinoidy-faq,t278.html?sid=faa281b06b1118c8cef76ca90accc893
http://mediweb.pl/forums/viewtopic.php/t=13999.html
http://www.zeberka.pl/art.php?id=5351
Ulotka dla pacjenta




Moje doświadczenia

Zdecydowałam się na zakup Retin A o stężeniu 0,5%. Używam tego kremu od 3 tygodni i już doświadczyłam jak mocny jest to krem ;)
Przyzwyczajona do tego że Effaclar Duo i Diacneal stosowałam codziennie i nie zauważyłam przy tych kremach łuszczenia ani podrażnienia zdecydowałam się na początku stosować Retin również codziennie, o głupia ja ;P Przez pierwsze 3 dni było ok, zero łuszczenia, pieczenia swędzenia, dopiero po ok 5 dniu nadszedł kryzys skóra zaczęła mnie bardzo piec, była bardzo czerwona i strasznie się łuszczyła do tego strasznie mnie swędziała, miałam na twarzy tysiąc małych skórek, które nie wyglądały estetycznie co możecie zobaczyć na zdjęciach poniżej, a ja głupia nadal używałam kremu codziennie, po 1,5 tygodniu dałam sobie spokój ponieważ nawet nie mogłam się pomalować bo miałam skórki na całej twarzy.




Teraz używam kremu 2 góra 3 razy w tygodniu i taki cykl odpowiada mi dużo bardziej. Nie wystąpiło u mnie oczyszczanie cery czego się bałam, wyskoczyło mi tylko kilka małych krostek, które szybko się zagoiły. Używam kremu dość krótko, bo im dłużej używa się kwasów i retinoidów to zauważa się lepsze efekty, ale już po tak krótkim czasie widzę efekty. Cera jest dobrze oczyszczona, pory na nosie są dużo mniej widoczne i nie są tak zapchane jak wcześniej, skóra jest gładka i nie pojawiają się nowe niespodzianki nawet jakieś pojedyncze. Szkoda tylko że przetłuszczanie mojej cery się nie zmniejszyło ;)

Ważne jest aby podczas stosowania retinoidów nie myć twarzy zbyt mocno agresywnymi żelami myjącymi typu garnier, i nie używać peelingów nawet jeśli bardzo nam przeszkadzają te odstające skórki, lepiej nałożyć olej i wymasować skórę twarzy, w ten sposób na pewno pozbędziemy się połowy skórek a reszcie dajmy spokojnie odpaść samodzielnie ;)
Ja do mycia twarzy używam teraz mydła alepp i płynu do higieny intymnej Facelle.


Do nawilżania i regeneracji łuszczącej się skóry używam oleju jojoba, frakcji sojowej i kremu Cicaplast LRP, szczególnie po frakcji cera jest nawilżona, uspokojona i szybciej się regeneruje.
Gdy wychodzę na dwór używam kremu ochronnego hipp.

Pamiętajmy żeby stosować takie kremy z głową i ostrożnie, bo możemy sobie zrobić nimi krzywdę. Kwasy i retinoidy przynoszą bardzo dobre efekty, ale potrzeba na to czasu i musimy być cierpliwi i systematyczni w tym co robimy. 

Po poradę w doborze kremu z retinoidami najlepiej udać się do dobrego dermatologa, to że u jednej osoby spisze się jeden krem nie znaczy, że u drugiej efekt będzie równie zadowalający. Co osoba to inna skóra i inna reakcja na dany składnik ;)

Ja jestem zadowolona z działania retinoidów jak na razie ;) i mam nadzieje, że będzie jeszcze lepiej ;)


A Wy Dziewczyny włączacie do swojej pielęgnacji kwasy i retinoidy??

Pozdrawiam i do następnego ;)






20 komentarzy:

  1. z tych wszystkich używałam kiedyś differinu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie używałam. od kilku lat mnie kuszą, ale właśnie boję się...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać ;) Zacząć od małych stężeń i stosować na początku raz w tygodniu i będzie git ;)

      Usuń
  3. Differin używałam jeszcze w Gimnazjum, nic mi niestety nie pomógł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, szkoda, jak widać co buzia to inna reakcja

      Usuń
  4. Ja już od prawie roku używam kwasów, ale w małych stężeniach i jestem bardzo zadowolona ze stanu mojej cery :) W porównaniu z tym co było rok temu, a jest teraz, to naprawdę jest wielka odmiana na plus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. To fajnie ;)) kwasy są super ;)

      Usuń
  5. Ja próbowałam kwasu glikolowego. Efekt był świetny, ale znikł po paru tygodniach. Teraz nie działa już na mnie glikol. Myślałam nad retinoidami, ale przeraża mnie wizja łuszczącej się skóry...

    OdpowiedzUsuń
  6. hej, ja używam właśnie retin a blisko 4 miesięcy. pierwsze 3 tyg używałam atrederm 0,025 (występuje w płynie)co 3 dzień, atrederm Tretynoiny ma w składzie mniej niż retin a ale jest mocniejszy, ponieważ posiada w składzie substancje ktore pomagają tretynoinie docierać głębiej (chyba jakiś alkohol, widocznie można łączyć)
    do rzeczy- atrederm w tym stężeniu jest tak mocny że buzia szybko wygląda nie ładnie, w sęsie czerwona i schodzące płaty skóry, dlatego zmieniłam ten płyn na retin a, który używam codziennie już ponad 3 msc. i nie reagowałam na niego źle, owszem na poczatku ale bez tragedii. efekty- Teraz jest buzia ładniejsza, mniejsze pory, czystsze pory, prawie żadnych niespodzianek, od czasu do czasu tak. mnie nie chodziło o wypryski bo zawsze miałam mało, ale o fakturę skóry bo była brzydka. teraz jest lepiej, przebarwienia ciut chyba jaśniejsze.
    parę dni temu nabyłam atrederm 0,05 czyli mocniejszy niż ten poprzedni, i posmarowalam nim buzie. i choć skóra już nie schodziła mi z twarzy po retin a no bo tyle czasu i codziennie, to łuszczenie znikło. po atrederm było łuszczenie bardzo duże ale bez zaczerwienienia, o makijażu nie bylo mowy, ale wiecie co efekt JEST, po użyciu atrederm 0,05 każda jedna pora nawet najmniejsza jest czysta zwężona, naprawdę jest to dobry płyn. w skladzie ma tretynoine czyli ten sam składnik co retin a ten o właściwościach odmladzających.
    ogólnie polecam na twarz i dekold retin a a atrederm na plecy od czasu do czasu atredermu można użyć na twarz i dekold (jeśli wiemy że trzeciego i czwartego dnia po użyciu nie musimy wyglądać wyjściowo)
    atrederm ma jeszcze jedną zalete występuje w 3 stężeniach dostępnych w Polsce 0,025 0,05 0,1% ten ostatni musi być mega mocny nie zaczynajcie od tego stężenia
    retin a też występuje w 3 w dodatku do wyboru w żelu lub kremie ale w Polsce tylko krem 0,05

    ale atrederm ma też wadę jest ważny miesiąc od otwarcia potem wit a się ulatnia czego nie ma w przypadku retin a gdyz nie jest on płynem.

    obydwa specyfiki na recepte cena rein a około 32 do 36 zł zależy od apteki (okolo 3 msc codziennego użytku tylko twarz)
    atrederm około 22 do 26 zł starczy na msc regularnego używania, co zostanie -kosz

    aha i ważne efekty mają być widoczne po około 6 miesiącach stosowania
    po roku duże spektakularne brak wyprysków zmniejszone gruczoły łojowe
    odmłodzenie widoczne po regularnym stosowaniu około 1 do nawet 4 lat czyli krem dla cierpliwych
    ja używam 4 msc i już coś widzę ale czekam na więcej.
    jest to najlepszy krem na zmarszczki na rynku!!!!!!!!!!!!
    nawet jeśli sięgniesz po krem z górnej półki i buzia będzie po nim ładna to jak przestaniesz go używać skóra wróci do poprzedniego stanu, przy retin a jeśli przestaniesz go używać buzia będzie dłuuugo jeszcze ładna, zmienia skórę wewnątrz a nie naskorek
    pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak jak pisałam wczesniej nie mogę go używać codziennie, bo strasznie mnie podrażnia, stosuję go tak co 2 czasem co 3 dzień, ale ostatnio zwątpiłam bo już 4 miesiące minęły jak go stosuje, a mnie od ponad miesiąca zaczęło wywalać pryszczami i to takimi dużymi, głównie na policzkach i czole i cały czas mnie po użyciu retin a wywala, już miałam kilka zwątpień żeby przestać używać retin, wrócić do kwasu migdałowego bo zaczyna się robić ciepło to żeby doprowadzić twarz do normalnego stanu i żeby spróbować z retinem ponownie od początku jesieni, i teraz nie wiem co robić...

      Usuń
    2. ja miałam ta samo około miesiąca temu zaczęlo mnie obsypywać i teraz już jest prawie ok, i też już 4 miechy stosuje. myślałam że to wina tabletek antykoncepcyjnych jaśminelle bo miesiąc temu zaczęłam je brac a one w pierwszym miesiącu tak działają a potem cera jest bardzo ładna, nawet sie dziwiłam że skoro używam retin a mimo to te hormony sa silniejsze, a teraz jak czytam co napisałas to myślę że może tak poprostu po paru miesiącach oczyściła sie skóra wewnątrz, jak zaczyna sie używać retin to ponoć tak skóra raaguje, że wywala ja na poczatku tak nie miałam na początku moze teraz dopiero. w każdym razie u mnie już prawie ok, a miesiąc albo dłużej bylo nieciekawie. ja zostaje przy retinach bo mnie chodzi i o syfki i o całokształt skóry a widze poprawę. do migdału się szybko skóra przyzwyczai i przestanie działać. jest krem z erisa z 10% kwasem migdałowym, kiedys go uwielbialam a potem działal jak zwykła ziajka.
      spróbuj atrederm ale on bardziej podrażnia.

      Usuń
  7. hej
    dodam jeszcze że od retinoidów skóra sie nie uzależnia i nie uodparnia na nie
    można je stosować do końca życia oczywiście zabezpieczając się przed słońcem lub odstawiając retiny latem

    tam jedna dziewczyna pisała że glikol na nią nie dziala, na kwasy skóra się uodparnia na retiny nie

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja twarz nie mogła się zmienić o 360 bo wróciłaby do punktu wyjścia...
    Wartościowy post!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witajcie,
    Ja natomiast mam zmiany hormonalne, dosyc poważne. Wynikiem tych zmian jest dosłowna tarka na twarzy. Jeden na drugim w okolicach podbródka i na policzkach, grudki. Zaczęłam stosować retin a, co 3 dni; w sumie już trzy aplikacje mam za sobą, a twarz....cóż, jest jeszcze gorzej. Twarz się łuszczy, fakt, ale to mi nie przeszkadza, przeszkadza to, że każdego dnia więcej nowych niespodzianek.
    Będę stosowała nadal, ale zaprzestanę chyba patrzeć w lustro;-) Mam nadzieję, że i na efekty zmian hormonalnych retin a pomoże.
    Żyję nadzieją, bo efektów jeszcze,co prawda, nie ma żadnych, ale myślę, że z czasem pomoże.
    Miałyście doświadczenia z hormonami i retin a jednocześnie? jest nadzieja?;-)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zaczełam stosowac ATREDERM, ale juz widze efekty ;) polecam

    OdpowiedzUsuń
  11. ja smaruje sie locacidem :) ale za wczesnie by mowic o rezultatach, na razie sie nie luszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. "tej jesieni zaczynam kuracje kwasową z mocniejszymi kwasami a dokładnie retinoidami"

    Retinoidy to nie kwasy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoja twarz zmieniła się o 360 stopni czyli wróciła do punktu wyjścia. Popraw na 180 st :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga ;)
Chętnie czytam Wasze opinie o danym produkcie i dziękuje za każdy komentarz. Jeśli zadasz pytanie dotyczące mojego posta odpowiem tutaj pod Twoim komentarzem, a jeśli wpadnę do Ciebie będę pisać na temat Twoich postów.
Proszę również o nie zostawianie komentarzy promujących swoje blogi lub strony internetowe.
Dziękuje ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...